Cuma, Temmuz 04, 2008

Vuslat


Damat İbrahim Paşa, şair Nedim'e sorar: "Kanaatince en büyük felaket nedir?" Nedim, "hicrandır, paşam" der. Paşa'nın, "şu halde sana göre en büyük mutlulukta da vuslat olsa gerektir" sözüne Nedim şöyle mukabele eder: "hayır paşam, vuslat da canan pençesine düştüğümüz için o da büyük felakettir, asıl mutluluk, hicranı da, vuslatıda bilmemektir."
nedim:

benim kaderim kaf ile değil kef ile yazılmış...
kader değil de keder midir...âh hüzün..



Nedim iyi demiş hoş demişte, büyük çoğunluk vuslatın mutluluğuna inanır çünkü canan pençesindedirler.Bu pençeden de ayrılmaya niyetlerii yoktur onun için vuslat için gün saymaktadırlar.Hicranı bilmeyen vuslatın tadına varamaz o zaman nerede mutluluk,hicransız vuslatsız ot gibi yaşamakta mı?:)

hım .. benim vuslatıma daha çok var:/ama sayılı gün geçer ellaam:)

4 yorum:

hiç kimse hakkında her bi şey dedi ki...

Taluuu..çok sevdım bunu ben, kendı sayfamda da yayınlamak istiyorum müsadenle..benim de gözümün önünde bulunsun istiyorum;)
sevgiler
Çilek!

taluyka dedi ki...

ne demek memnuniyetle:)

Adsız dedi ki...

bi ara damat ibo banada sordu böle hayatın teferruatı üzerine hicrandı mutluluktu vuslattı hesabı felam filan anladığım kadarıyla evliliği ii gitmio hatunu deiştirmeye ayak yapıoo kerata :O :O onun için datlum sen heç kulak asma bu elemanlara vuslattı hasretti hayat üzerine herkesin kendi mutlulukları var. ahmet inki sudoku oynamak mehmet inki bi kalıp sabunla banyoya girmek vs :O :O benim vuslatımda sana geri dönmek olucak varsın hicranımda bir dahaki ayrılığımıza kalsın 3 ay hiç önemsiz....

Adsız dedi ki...

bilgi için teşekkürler..