Cumartesi, Ekim 18, 2008

Afgan Kızı-Şarbat Gula


Bu Afgan kızının keskin bakışlarını hepiniz hatırlarsınız . Şarbat Gula'nın1985 yılında12 yaşındayken Pakistan mülteci kampındayken çekilmiş bir fotoğraf gözlerindeki derinlik beni çok etkliyor.uzun zamandan sonra bu fotoğrafı tekrar görünce bloguma koyup biraz bahsetmek i istedim.

Bu fotoğrafı çeken fotoğrafçı 20 yıl kadar süren araştırmaları sonucu Gula'yı Afgaistan'da buluyor ve tekrar fotoğraflıyor.
göz irisinin biyometri teknolojisi ile incelenmesi sonucu Şarbat Gula'nın bulunan kişi olduğu kesinleşiyor.Ona en çok istediği şey soruluyor ,isteğinin hacca gitmek olduğu öğrenildiğinde hacca gönderiliyor




son fotoğrafında görüldüğü gibi hayat ondan çok şeyi alıp götürmüş.gözlerideki derinlikten bile çok şey kaybetmiş.


Bir de ilk resmin mizahi şeklini koyayım Mona-Gula karışımı:)


5 yorum:

Adsız dedi ki...

ya kızım inanılmaz bişi oldu dün bu fotoyu çiğdemle halama anlatıyodum vay be:)))

taluyka dedi ki...

kalp kalbe karşı şarkısını sana armağan ediyorum:)

PuCCa dedi ki...

ya ben bunu dudaktan kalbedeki lamia salaana benzetiyorum :ppP

Haccecan dedi ki...

İnşallah, dünyaca bilinen bir fotoğrafı çekme şansına sahip olurum bir gün.... Bu fotoğraf gibi...

taluyka dedi ki...

haccecan,inşallah çekersin ben de bloguma koyarım:)

pucca,evet bencede lamiaya benziyor.